söndag 26 februari 2012

Efterlängtad t-shirt!




Sonen i huset har länge önskat sig en t-shirt i det vågade tyget ifrån JNY, tyget har nog legat här hemma i över ett år(skäms mamma!).
Nu kom jag äntligen till skott och fick sytt en.
Mönstret är hämtat ifrån Ottobre nr:4/2011,det heter MORE GREY men jag har ändrat lite på det.
Tidigare har jag sytt efter en modell som heter SLIM FIT, men nu tycker han att den modellen sitter för tight.
Självklart ska man ju trivas i kläderna, så det var bara att hitta en ny modell.
Han valde själv färg på kant bandet, jag tror att den orange mudden kommer ifrån Neanobelle.
Tyvärr är inte trycket på tyget jättebra, det är inte tryckt rakt så vågorna kommer lite snett(men han tyckte det var okej).
Om modellen verkar gå hem, så får jag sy några till( det lär ju behövas lite längre fram).
Ha en bra söndag!/Åsa

p.s jag försökte fota utomhus, men tillslut gav jag upp(väldigt blåsigt)!d.s

3 kommentarer:

  1. Jättefin! Ja visst är det hemskt att vissa grejer till barnen kan dröja så länge! Värst är det när man klippt ut nåt och det blir liggande så de hinner växa ur det innan det ens blivit sytt...
    Jättefin, som sagt!

    SvaraRadera
  2. Den som väntar på något gott......Jättefin färgglad tröja :D

    SvaraRadera