måndag 4 juni 2012

Trafikmärken till grabben!



Detta tyget är bara hur snyggt som helst och unisex, tycker i alla fall jag.
Sydde först detta set till min son på snart 10 år, efter att jag beställt tyg från SYDRÖMMAR för första gången.
Tyget var tänkt till honom, men det blev ju även ett set till Lillpys som ni kan se här.
Gillar denna modell på t-shirt med raglan ärm och rörelsevidd runt kroppen, ni kan även se t-shirten här.
Mönstret är hämtat ifrån Ottobre nr:4/2011,det heter MORE GREY men jag har ändrat lite på det.
Och för att inte tala om sweatshirt tyget från samma ställe, ljuvligt.
Har tvättat Lillpys set flera gånger och det håller jättebra i tvätten.
Mönstret på byxorna är ett gammalt från Allt om handarbete, tror jag.
Jag tycker att det kan vara snyggt att sticka ner resåren så här på jogging byxor med flera stickningar.




Naturligtvis fick t-shirten kantas med röd muddväv, för perfekt matchning.




Tycker fortfarande att det är speciellt kul att sy till sonen, dels för att han blir så glad och dels för att det verkligen blir kläder som sticker ut.
Man kan fortfarande hitta mer roliga kläder till tjejer ute i handeln, inte för att jag handlar kläder så ofta!

Sweatshirt tyg och jersey kommer ifrån SYDRÖMMAR.
Muddväv och resår samt tråd kommer ifrån SYKNUTEN.

Nu finns det bara en liten snutt kvar av sweatshirt tyget, vi får se vad det blir av den?

Ha dé bra kexchoklad!/Åsa

2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Det tyget går jag och funderar på, får nog ta och köpa en bit. Håller förresten helt med dig ang tjej- och killkläder i affärerna!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! HÅller med, det är roligare att sy till sonen då det är svårare att hitta köpekläder som är roliga till honom. =) Han skulle nog gilla detta tyg!

    SvaraRadera